COVID-19
Bezpieczny obiekt - SAVOY we Wrocławiu
Szanowni Państwo,
Bezpieczeństwo naszych Gości jest dla nas najważniejsze.
Z uwagi na aktualną sytuację epidemiologiczną stosujemy specjalne procedury, które mają zapewnić najwyższy poziom dbałości o zdrowie Gości oraz pracowników obiektu Savoy we Wrocławiu i wynikają z wytycznych Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektora Sanitarnego dla funkcjonowania hoteli/obiektów/pensjonatów w trakcie epidemii COVID-19 oraz wytycznych dla funkcjonowania gastronomii w trakcie epidemii SARS-CoV-2 w Polsce
www.gov.pl/web/rozwoj/hotele-i-inne-miejsca-noclegowe
www.gov.pl/web/rozwoj/gastronimia
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi wytycznymi.
RECEPCJA
- Zachęcamy Gości do zachowywania odpowiedniej odległości pomiędzy sobą w holu i na korytarzach.
- Goście są bezpiecznie oddzieleni od pracownika recepcji przezroczystą płytą plexi a zachowanie wymaganego dystansu między gościem i obsługą recepcji wyznacza taśma - oznaczenie na podłodze
- Klucze do pokoju są dezynfekowane po każdym użyciu.
- Pracownicy recepcji są wyposażeni w rękawiczki, maseczki i płyny dezynfekujące zarówno do rąk jak i do powierzchni, nieprzemakalny fartuch ochronny
- Blat recepcyjny, telefony i inne powierzchnie ogólnodostępne w holu recepcyjnym są regularnie dezynfekowane i monitorowane
- Po każdym użyciu terminala płatniczego dezynfekujemy folię, którą owinięty jest czytnik kart.
- Płyn dezynfekujący jest dostępny dla Gości przy wejściu do obiektu, holu recepcyjnym na I piętrze, przy wejściu do windy na każdym piętrze.
- Rekomendujemy aby należności za nasze usługi regulować przelewem przed przyjazdem lub kartą płatniczą.
POWIERZCHNIE OGÓLNODOSTĘPNE
- Przeprowadzamy regularną dezynfekcję powierzchni dotykowych - poręczy, klamek, włączników światłą, uchwytów, poręczy krzeseł powierzchni płaskich w tym blatów w pomieszczeniach pracy, przycisków i powierzchni windy oraz uchwytów na powierzchniach ogólnodostępnych dla Gości.
- Goście informowani są o wprowadzonych zasadach bezpieczeństwa higienicznego poprzez materiały drukowane umieszczone w teczkach w każdym pokoju w tym: ulotki jak prawidłowo myć i dezynfekować ręce, ulotki o sposobie zakładania i zdejmowania maseczki oraz rękawic, ulotka z ważnymi numerami telefonów oraz adresami stron internetowych pod którymi można uzyskać informacje w przypadku wystąpienia niepokojących objawów sugerujących zakażenie koronawirusem, materiały umieszczane w holu recepcyjnym, na witrynie wejściowej do obiektu, w obrębie recepcji.
- Na terenie obiektu udostępniamy dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk wraz z instrukcją prawidłowej dezynfekcji rąk.
- Przed wejściem do obiektu oraz przy recepcji umieszczona jest informacja o maksymalnej (50 osób) liczbie Gości, którzy mogą się jednocześnie znajdować w obiekcie.
- W łazienkach ogólnodostępnych udostępniamy instrukcje sanitarne, opracowane przez GIS.
- Sprzęty udostępniane Gościom (np. deski do prasowania, żelazko) są dezynfekowane po każdym użyciu płynami z atestem.
POKÓJ HOTELOWY
- Stosujemy procedury sprzątania, dezynfekowania i wietrzenia pokoi w oparciu o wytyczne i zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego w szczególności: pokój po opuszczeniu przez gościa jest wietrzony, dezynfekowany i poddany 24 godzinnej kwarantannie. Po tym czasie pokój jest sprzątany w tym następuje wymiana pościeli i ręczników, mycie powierzchni i urządzeń, odkurzanie, powtórna dezynfekcja powierzchni dotykowych (włączniki światła, klamki, poręcze krzeseł, powierzchnie płaskie – blaty, aparaty telefoniczne, czajniki, pilot do TV, i inne przedmioty używane przez Gości.
- Personel sprzątający został wyposażony w niezbędne środki zabezpieczające (maseczki, rękawiczki, nieprzemakalny fartuch ochronny) oraz atestowane środki dezynfekcyjne i urządzenia do ich stosowania
- Pościel i ręczniki hotelowe są prane przez pralnię zewnętrzną w temperaturze min. 60°C.
- Sprzątanie pokoju w trakcie pobytu gościa tzw. wejściówka odbywa się wyłącznie na życzenie Gościa, zgłoszone telefonicznie pracownikowi recepcji.
BEZPIECZNA GASTRONOMIA – BUFET SAVOY we WROCŁAWIU
W celu zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom i klientom oraz minimalizacji ryzyka zakażenia klientów oraz innych osób w tym dostawców wprowadzam wytyczne dla funkcjonowania gastronomii w trakcie epidemii SARS-CoV-2 w bufecie Savoy we Wrocławiu
Cel wdrażanych procedur:
- Dodatkowe zwiększenie bezpieczeństwa dla pracowników i klientów bufetu Savoy we Wrocławiu, gdzie świadczone są usługi gastronomiczne w postaci śniadań standardowych
- Minimalizacja ryzyka zakażenia klientów oraz innych osób z zewnątrz, w tym dostawców.
- Ograniczenie liczby kontaktów na terenie bufetu Savoy w godzinach wydawania śniadań, w ramach zabezpieczenia przed możliwym zakażeniem.
- Kompleksowe działanie dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemicznego.
Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom bufetu
- Pracodawca zapewnia osobom zatrudnionym w bufecie Savoy, niezależnie od podstawy zatrudnienia, rękawice jednorazowe lub środki do dezynfekcji rąk.
- W przypadku bufetowej zaleca się noszenie maseczek lub innych osłon twarzy w szczególności ust i nosa oraz rękawiczek, lub każdorazowo dezynfekować ręce po wykonanej usłudze.
- Podczas dnia roboczego pracę wykonuje jedna osoba w przedziale czasowym 6.30 – 11.30
- Pracownicy i osoby z obsługi bufetu są na bieżąco instruowani przez kierownictwo obiektu o:
- konieczności restrykcyjnego przestrzegania zasad higieny,
- stosowaniu się do dobrych praktyk higienicznych,
- konieczności utrzymywania wysokiego stopnia higieny osobistej, w tym dbanie o odpowiednią, czystą i – w razie potrzeby – ochronną odzież,
- konieczności częstego i regularnego mycia i dezynfekcji rąk, korzystania w razie potrzeby z jednorazowych rękawic i fartuchów ochronnych,
- konieczności powstrzymywania się od niehigienicznych zachowań, na przykład kichania czy kaszlenia, przy produkcji lub styczności z żywnością,
- konieczności szczególnej dbałości o czystość i dezynfekcję powierzchni sali jadalnej, stołów, blatów, urządzeń, pomieszczeń zaplecza kuchennego, i in. przynależnych do bufetu, toalet itp.).
- obowiązku informowania o złym stanie zdrowia.
Wyżej wymienione zasady dotyczą wszystkich pracowników obiektu CUL Savoy we Wrocławiu.
Zapewnienie bezpieczeństwa Gości
W celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych Gości zwracamy szczególną uwagę na:
- dyscyplinę utrzymania min 1,5-metrowej odległości pomiędzy osobami stojącymi w kolejce, poprzez zastosowanie widocznych wskazówek (tj. naklejki na podłodze).
- obowiązkową dezynfekcję rąk przez klientów przy wejściu na teren lokalu.
- udostępnienie dozowników z płynem do dezynfekcji rąk dla gości w obszarze sali jadalnej.
- wyznaczenie na podłodze stref zapewniających zachowanie odpowiednich odległości między gośćmi (zachowanie odległości nie dotyczy rodzin lub osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym),
- zapewnienie odległości między blatami stolików (od ich brzegów), która powinna wynosić min. 1,5m, zaś 1 m w przypadku oddzielenia stolików przegrodami o wysokości minimum 1 m (ponad blat stolika).
- zasadę, że przy jednym stoliku może przebywać rodzina lub osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym. W innym przypadku przy stoliku powinny siedzieć pojedyncze osoby, chyba, że odległości między nimi wynoszą min 1,5 m i nie siedzą oni naprzeciw siebie. Wyjątkiem są stoliki, w których mogą być zamontowano przegrody, np. z pleksi, pomiędzy osobami.
- przestrzeganie założenia, że w pomieszczeniu bufetu może przebywać 1 osoba na 4 m2 powierzchni, w przypadku bufetu Savoy jest to maksymalnie 8 osób. Informacja ta znajduje się w holu recepcyjnym przed wejściem do bufetu, a w momencie meldowania się gość deklaruje godzinę zejścia na śniadanie.
- noszenie osłon ust i nosa oraz rękawiczek w przypadku gości lokalu gastronomicznego zajmujących miejsca siedzące i w trakcie konsumpcji nie jest wymagane.
- przeprowadzanie dezynfekcji stolika każdorazowo po zakończeniu obsługi gości przy danym stoliku. Po zakończonej dezynfekcji stolik jest oznaczony napisem: „zdezynfekowano”.
- dezynfekowanie powierzchni wspólnych, z którymi stykają się klienci (z wyłączeniem podłogi) minimum co 30 minut.
- zapewnienie, w miarę możliwości, stałego wietrzenia pomieszczeń bufetowych.
- to aby w toalecie wywieszone były instrukcji dotyczące: mycia i dezynfekcji rąk, zdejmowania i zakładania rękawiczek oraz maseczki.
- sposób świadczenia usługi – serwowania śniadań, a mianowicie: śniadanie wraz z dodatkami typu, soki, cukier, susz kawy, herbaty, przyprawy etc. są serwowane przez bufetową na talerzu i podawane gościom do stolika. Po skończonej konsumpcji bufetowa umieszcza naczynia na tacy, następnie naczynia są myte, wyparzane a taca każdorazowo myta i dezynfekowana.